Hver gang et mærke ønsker at nå nogle mål, vil det kræve en stor investering, som variere fra hårdt arbejde eller intelligens. Næsten alle mærker rundt om i verden går digitalt i dag, og for at kunne fange deres online-marked skal de investere, i det mindste en del af deres ressourcer i digital vækst. Og i færd med at skabe et stærkt digitalt imperium er det første skridt at skabe et stærkt, imponerende og innovativt websted. der er baseret på betalinger pr. Klik. Men hvad der er vigtigt at indse, er, at effektivt brug af Google AdWords-kampagnen helt sikkert kan bidrage til at generere trafik og blive en fortjeneste, der tjener indtjening for dem.
Kort sagt tilbyder Google AdWords en sikker vej til webejere, der ønsker at forbedre trafikken til deres hjemmeside på en omfattende måde. Med en række fordele for webejendomme og mærker er Google AdWords-kampagnen en af de vigtigste kilder til annonce og indtægtskilde for Google. At tilbyde PPC-reklame, der omfatter programmer med lokal, national og international distribution, gør det muligt for mærker at målrette målgruppen på en omfattende og strategisk måde.
Indholdsfortegnelse
# 1. Forstå kundernes efterspørgsel på en intim og omfattende måde
målretningskunder betyder, at mærkeforvaltere skal have en komplet forståelse for deres kunder. Du skal forstå antallet af kunder, der søger efter dine produkter på internettet, for hvis nummeret er uagtsomt, er denne avenue spild af ressourcer. Så før du gør noget, er det vigtigt, at brands forstår, at der er en betydelig mængde mennesker, som de ønsker at målrette mod i onlinemediet. For at forstå, om der er nok søgeord, kan mærkeadministratorer bruge Google AdWords Keyword Suggestion Tool, der fungerer på en måde, ved at bruge dette værktøj indtaster brands i ord eller sætninger relateret til deres mærker, som de tror, at kunder søger efter, og Google fortæller dem sætninger eller ord, der er relevante eller lignende i natur. Derudover vil Google også mærke hvor ofte brugerne søger efter bestemte søgeord samt konkurrencedygtigheden for disse søgeord og omkostningerne ved annoncering for dem.
At få disse oplysninger er yderst kritisk, da det kan hjælpe mærkeadministratorer at afgøre, om Google AdWords ville være en værdig investering eller ej. Før mærkeforvaltere bruger dette værktøj, skal de vælge indstillingen for avancerede indstillinger.
I tilfælde er mærket angivet i Danmark, så skal sproget være Dansk, mens placeringen skal være Norden, eller Danmark alene måske. De fleste af disse indstillinger har en standardindstilling til desktops og bærbare computere, hvilket er hvad de fleste mærker retter sig mod, medmindre og indtil de søger at målrette mod smartphones. Herefter vælger du rullemenuen for kolonne for at kontrollere Lokale månedssøgninger, Omtrentlig CPC og konkurrence, som hjælper dig med at analysere de overordnede muligheder for at målrette disse søgeord. Brug søgeordværktøjet til at skrive sætninger, som du synes er ideelle, og klik bare på søgeknappen. Før de foretager det endelige valg, skal brandledere evaluere deres søgeord ud fra tre spørgsmål.
- Er folk, der søger efter de nævnte søgeord i søgemaskiner, herunder Google: Hvis antallet af personer, der søger efter nøgleordet er lavt, så at investerer enorme mængder af reklamepenge for at fremme det, giver overhovedet ikke mening .
- Hvis der er folk, der søger efter mit søgeord, vil de købe mit produkt / tjeneste fra hjemmesiden: Nogle gange søger folk generelt efter et udtryk eller en sætning, ikke med det formål at købe det, men at foretage en undersøgelse. At forstå hensigten bag at søge efter en sætning er meget vigtig. Når du forstår kundens hensigt, kan det gå langt med at hjælpe med at målrette trafik på en ordentlig måde.
- Forstå det økonomiske aspekt ved reklame: Google AdWords er ikke gratis, og det er vigtigt at huske det hele tiden
# 2. Der er økonomiske begrænsninger, når det kommer til annoncering på Google AdWords
Søgeord er grundlaget for alle Google AdWords-kampagner, og det er derfor, det kræver konstant planlægning og opdateringer. Også da dette kræver økonomisk støtte, udgør søgeord grundlaget for denne planlægning. Som nævnt før, hvis der er nøgleord, vil de kræve investeringer, og det er vigtigt, at brandledere har de nødvendige investeringer til at tage det til slutningen. For at forstå dette skal mærker være i stand til at bære byrden af den investering, der er nødvendig for at søgeordskampagner. Så lav en sammenligningsliste med det maksimale beløb, du kan bruge til et bestemt søgeord. For eksempel hvis maksimumpris pr. Klik for et søgeord er Dkk 10kr., og den anslåede pris pr. Klik er Dkk. 4kr. så er det et rentabelt forsøg. Husk også, at det til tider er bedre at øge det overskud, du får fra en enkelt kunde, fordi du forsøger at konvertere andre kunder.
# 3. Forstå hvilke ord dine konkurrenter målretter mod
Efter at have lavet en liste over søgeord er det vigtigt at udnytte konkurrenternes intelligens på en ordentlig måde. Da Google AdWords er et meget populært medium, vil næsten alle brancher have et sæt søgeord, der testes og optimeres i deres kampagner. Dette betyder, at hver industri vil have deres egne søgeord, annoncer og destinationssider, der fungerer for dem og ikke fungerer. Det er her, at konkurrencedygtige intelligensværktøj kaldet Keyword spy kan arbejde for mærker.
Gennem brugen af værktøjet kan mærker indsamle, organisere og give nem adgang til konkurrenternes historiske reklameoplysninger. Ved at se, hvor længe konkurrenten bruger søgeordet, kan brandledere få en rimelig ide om, hvor længe deres konkurrenter har brugt dem. Igen er ikke alle annoncører meningsløse, så vær lidt forskellig, når du bruger denne tilgang. En anden ting at huske på er, at det er vigtigt at adskille sig i en skare og derfor er det vigtigt at bruge nøgleord, der kan hjælpe dig med at generere nok buzz i branchen uden at følge den vej, som andre har taget.
Lær at analysere og bringe mere website trafik som aldrig før. Udforsk webanalyser og dens betydning. Udvikle færdigheder til at analysere hjemmesider og nå nye niveauer i online marketing.
# 4. Det er vigtigt at fremhæve dine stærke punkter, mens du opretter en Google AdWord-kampagne
Unikt salgsforslag eller USP er, hvad der sætter et bestemt mærke adskilt fra resten. Derudover er det USP, der beder kunden om at vælge dig over konkurrenterne. Med andre ord hjælper en USP mærker med at svare på spørgsmålet, “Hvorfor skal kunder vælge dit mærke over enhver anden, i modsætning til noget andet mærke eller over at gøre noget andet?” Ifølge Dansk Firmaprofil er der tre ting, der bidrager til en vellykket USP .
- En stærk USP vil bidrage til at generere bedre trafik fra kvalificerede kundeemner og samtidig fjerne uønskede kundeemner fra feltet.
- En stærk USP vil bidrage til at konvertere salg på en bedre måde. Ikke alene vil det medvirke til at generere trafik, men det vil også bidrage til at få bedre konverteringer og konvertere trafikken til betalende kunder på en effektiv måde.
- En stærk USP vil eliminere tab på en bedre måde. Hvis du giver dine kunder en god grund til at gøre forretninger med dig, kan brandledere skabe samarbejdsresultater. I dette tilfælde bliver prisen et sekundært problem, og derfor er det bedre at fokusere på oprettelsen af en stærk USP.
Dine kerneværdier og USP er nøgleelementer i ethvert firma. Derfor skal et firma altid fokusere på at skabe en stærk USP til enhver tid. Den bedste måde at gøre dette på er at kommunikere og engagere publikum på en effektiv måde. Når du lytter til dine kunder, vil du være i stand til at forstå deres krav og derfor mødes på en meget bedre måde. Som for eksempel er USP of Domino’s Pizza levering inden for 30 minutter eller mindre. Dette hjælper dem med at skille sig ud i kundens sind.
# 5. Lav et uimodståeligt tilbud, der er innovativt og overbevisende
En Google AdWords-kampagne er baseret på indholdet af din annonce. Der er fire værdifulde komponenter, der udgør en del af et godt tilbud, og det er værdi, troværdighedsvinkel, reduktion af risiko og opfordring til handling. Det produkt, som et mærke tilbyder, skal være værdifuldt, og det er vigtigt, at kunden er i stand til at se værdien af det. Selvom prisen på produktet er høj, er denne værdi vigtig, og kunden skal være i stand til at forstå og være i stand til at betale det beløb uden nogen vred.
# 6. Den webadresse, der er nævnt i dine annoncer, skal være i overensstemmelse med dit websted
Hvad er dit formål efter at have lagt din annonce på hjemmesiden, efter at forbrugeren har set og klikket på annoncen. Mange marketingfolk, der investerer i Google AdWords, begår en fælles fejl, det vil sige, at de giver linket til deres hjemmeside på annoncen. Dette kan være forvirrende for brugeren, da hjemmesiden ikke har det samme tilbud som reklamens destinationsside.
Da hjemmesiden for et varemærkes hjemmeside er baseret på deres produkt og tjenester, og det kan ikke være i overensstemmelse med de søgeord, som kunden søgte og klikede på. Det er vigtigt, at mærker ikke begår denne fejl i enhver situation. Brandadministratorer skal altid være opmærksomme på dette og oprette en dedikeret destinationsside, der er i overensstemmelse med den pågældende annonce og også matcher søgeordet.
Overskriften på annoncen skal altid være kort og tage brugerens opmærksomhed og være relevant også. Nogle ting, som en annonce skal have, omfatter USP, fordele ved et pågældende produkt og stærk opfordring til handling. Fokus på ovenstående trin kan hjælpe brandledere til at oprette en Google AdWords-kampagne, der er rentabel, engagerende og innovativ. At forstå dit mål og arbejde hen imod det er en af de bedste måder, hvorpå Google AdWords kan bære effektive resultater for mærker og virksomheder. Samlet set kan de bedst mulige brandledere gøre brug af Google AdWords-kampagnen ved at eksperimentere med forskellige projekter og eksperimentere med mange sætninger og søgeord, og dermed sikre, at dit websted forbliver og forbliver rentabelt og engagerende hele tiden.