Send os en Email K@Danskfirmaprofil.dk

Ring til os 28256028

Åbent fra 10-16 Man-Fre

Markedsføring appel

| Dansk Firmaprofil > Markedsføring > salgspsykologi > Markedsføring appel

Tænk på de reklamer, der forbliver i dit hoved. Hvad gør dem så mindeværdige? Er det selve produktet, eller er det teknikkerne, der bruges til at producere annoncen? Markedsføring appeller er det overbevisende pres, der stimulerer en person til at købe et produkt eller en tjeneste ved at tale til den enkeltes behov, interesser eller ønsker.

 

Målet med en annonce er at overtale kunder, og reklame appeller giver den helt rigtige ide til at overtale din målgruppe til at købe præcist dit produkt eller service. Markedsføring appeller er designet til at skabe et positivt image og tankesæt om dem, der bruger produktet eller tjenesten, og er en vigtig faktor for annoncører. Virksomheder lægger en stor indsats i deres kreative reklamestrategier og bruger forskellige typer appeller til at påvirke købsbeslutninger.

 

Der findes forskellige appelformer som bruges når der laves markedsføring, i dette indlæg vil vi gennemgå nogle af de forskellige former og gå lidt i detaljer med det. 

Virkemidler 

Logos Appel til fornuften

F.eks. Fakta og informationer

Pathos: Appel til følelserne

F.eks. Drømme, humor, poesi, frygt, håb

Ethos: Appel om troværdighed

F.eks. Tillid, ekspertise, erfaring

Storytelling


Reklame appel 

  1. Social Valuta

Brugerne vil gerne fremstå som first movers, der er på forkant med udviklingen.

Kommunikation: Anderledes historier/videoer

  1. Storytelling.

Fortællinger/historier, der er lette at genfortælle. Se næste slide for begrebet.

  1. Praktisk værdi.

 Historierne skal have relevans for brugerne. Evt. løsning på et problem (hvordan taber man 15 kg på 1 uge). Det vil sige videoer how to-genren.

  1. Associationer.

Skabe associationer til noget, der ligger top of mind hos brugeren. Videoer, som kan frembringe gode minder/oplevelser frem hos brugerne – noget de kan genkende.

  1. Følelser.

Fortællinger, som vækker følelser hos brugerne. Positive og stærke følelser. 

  1. Almen interesse.

Budskabet skal være af almen interesse og gerne relaterer til aktuelle emner.

Medafsendere

Celebrities

(skuespillere, sportsfolk, influencers mm)

Eksperter

(professorer, tandlæger, læger mm)

Kunder

Medarbejdere

(ledere, alm. medarbejdere)

Figurer

(skuespillere/alm. Mennesker der spiller en rolle eller konstruerede tegnede figurer eller animerede figurer .