Send os en Email K@Danskfirmaprofil.dk

Ring til os 28256028

Åbent fra 10-16 Man-Fre

Hey! You! See! So! Modellen

Dansk Firmaprofil > Markedsføring > salgspsykologi > Hey! You! See! So! Modellen

Hey! You! See! So! modellen er et hjælpemiddel som kan bruges til at fange dine modtagere af alt fra information til nye kunder, mest normalt er den nok brugt til nyheder, film og markedsførings elementer, men kan sagtens også bruge når du skal holde foredrag eller fremlægge for dine kolleger eller medstuderende. 


Hvem skal dit budskab ud til? 

 

Hvem er din målgruppe, hvem skal dit budskab ud til, det er vigtigt altid at have det i baghoved når du præsentere et projekt om det enten er for dine kollegaer eller potentielle kunder, du kan bruge denne model i begge tilfælde.

Det er vigtigt ikke at fjerne fokuset fra det budskab som du prøver at komme ud med, dit budskab skal skinne mere igennem end de andre elementer.

Tænk fx på den omvendte nyhedstrekant, start med nyheden for at fange deres opmærksomhed og dyk derefter mere nede i detaljer om emnet.  

 

Hey!

Hey handler om at skabe noget som kan huskes og skal samtidig informere om hvad resten af dit budskab handler om, hvis dit Hey også kan overraske dine modtagere er det også en rigtig god ide, da det hjælper til at fange deres interesse i dit indhold.

Et rigtig godt eksempel på HEY! er clickbait titler på sociale medier der får folk klikke sig ind på den fulde artikel.

 

You!

Det budskab som du prøver at komme ud med skal du nu fortælle hvorfor det lige præcist er relevant for dine modtagere. Inden for kort tid skal du have sat fokus på hvorfor dette er relevant for lige præcis dem.

 

En god grund til at de skal åbne ørerne og lytte med vil med sikkert fange deres opmærksomhed nok til at fortsætte med at holde fokuset. 

 

See!

 

See! er redegørelsen for hvad dit oplæg handler om, her er det fx en god ide at underbygge dine informationer med facts og faktiske tal som kan informere dine modtagere. Hvis du kender dine modtagere af dit oplæg rigtig godt kan du indarbejde modsigelser til deres mulige påstande som de kunne få undervejs her i See!.

 

 

So!

Nu skal du fortælle hvad det sidste skridt er, hvis det er markedsføringsmateriale er det ofte en god ide at slutte med en CTA knap eller fx et telefon nummer til at kontakt firmaet.

Hvis det er et foredrag er det fx en god ide at slutte af med at gennemgå det hele kort som der er blevet snakket om og fortælle hvorfor det berører præcis dem!.