Send os en Email K@Danskfirmaprofil.dk

Ring til os 28256028

Åbent fra 10-16 Man-Fre

Blog

Dansk Firmaprofil > Blog

Hvad er en header og footer?

Udtrykket header og footer bruges både til dokumenter og hjemmesider, men er kort fortalt det samme i begge tilfælde. Hvad er en header? En header er toppen af dit dokument eller toppen af din hjemmeside. På en hjemmeside indeholder en header normalt et logo en menu så man nemt kan navigere på hjemmesiden, når en […]

Markedsføringsplan

En markedsføringsplan er et vigtigt redskab som hjælper virksomheden med at skabe et overblik over de forskellige trin i planlægning af en markedsføringskampagne Den er opdelt i disse trin Her vil vi gennemgå hvad de forskellige punkter i en markedsføringsplan indeholder: Indholdsfortegnelse Fastlæggelse af målgruppeFormulering af målHvad vil du opnå?BudgettetHvad må kampagnen koste?Valg af ParametreHvordan […]

5 SEO tip til at forbedre organisk trafik

Der findes en masse forskellige guides med seo tips, mange af dem er skrevet forvirrende og kan virke overvældende hvis du ikke kender til SEO i forvejen, i denne guide vil vi prøve at lave den så simpel som muligt, så du kan få noget ud af den selvom du ikke er en hårdkogt SEO […]

Sådan kan en fysisk virksomhed få flere kunder fra nettet

Online marketing forbindes typisk med online forretninger. Men fysisk baserede virksomheder kan også få enormt god gavn af at styrke deres online tilstedeværelse. Et bureau kan hjælpe med hele processen. Indholdsfortegnelse Alle virksomheder bør have en hjemmesideLokal SEO i fokusTiltræk udvalgte kunder med betalt annoncering Alle virksomheder bør have en hjemmeside Internettet fylder rigtigt meget […]

SEO for små og store affiliatesider

Alle ambitiøse hjemmesider har brug for SEO, men det kan dog foregå på lidt forskellige måder. Hvis du ønsker SEO til en affiliateside, så bør du have nogle særlige fokuspunkter, som vi vil se nærmere på her. Indholdsfortegnelse Hvad er en affiliateside?Kan affiliate være en reel forretning?Eksempel på pro affiliate marketingFokus på enten indhold eller […]

Derfor er det vigtigt at opdatere din hjemmeside

Alle hjemmesider bør opdateres med jævne mellemrum. Både så alting fungerer rent teknisk, men også så brugeroplevelsen altid er i top. Vi har arbejdet med en del hjemmesider, og almen vedligeholdelse er en af de vigtigste succesfaktorer. Især da Google er blevet mere mobilbevidst. Mange af dine besøgende kommer med garanti også fra en mobil […]

Porters five forces

Porters Five Forces er en populær model som bruges til at analysere konkurrencen i en bestemt branche. En virksomhed kan både bruge analysemodellen til den branche, som den allerede befinder sig i, men også til brancher som den overvejer at træde ind i. Analysen blev skabt hos Harvard University i 1979. Analysen vil vise hvor […]

Marketingmix, parametermix, de 4 p’er

Indholdsfortegnelse Hvad er marketing mix, de 4 p’er, parametermix?Parametermix i detaljerProdukt:Pris:Placering:Promotion:Her er et eksempel hvor vi bruger parametre mix til at sammenligne Toyota og FerrariToyotaProdukt:Pris:Sted:Promotion:FerrariProdukt:Pris:Sted:Promotion:Konklusion Hvad er marketing mix, de 4 p’er, parametermix? kært barn har mange navne Marketing Mix er en grundmodel i markedsføring, normalt henviser man til E.Jerome McCarthy’s 4-ps klassificering for at […]

AIDA modellen

AIDA er en kommunikationsmodel, der anvendes særdeles ofte i reklameindustrien. Den kan dog også benyttes til andre ting, som for eksempel salgsbreve. Set på globalt basis er det en af de mest populære kommunikationsmodeller overhovedet, og de fleste reklamer er bygget op omkring den. Her går vi i dybden med AIDA modellen og giver dig […]

Minerva modellen

Minerva modellen er dansk-udviklet model, der inddeler befolkningen i 5 primære livsstilsgrupper. Forskere og analytikere kalder Minerva modellen for en af de bedste livsstilsanalyser, der er lavet. Den er bygget op omkring et koordinatsystem, hvor punkterne placeres mellem moderne/traditionelle og materialistisk/idealistisk. Her finder du mere info og yderligere beskrivelser af modellen. Indholdsfortegnelse De 5 livsstilssegmenter i […]

Markedsanalyse

En markedsanalyse er oplagt at lave i mange sammenhæng. Hvis du vil finde ud af, om der er et marked for dit produkt, eller hvis du ønsker at kende mere til konkurrenterne i branchen, kan der være rigtigt god gavn i at se nærmere på markedet. Det handler om at analysere den tilgængelige data, og […]

Blue Ocean Strategy

Blue Ocean Strategy er en marketingsteori, der benyttes i erhvervslivet. Teorien kommer fra bogen af samme navn, som blev skrevet af W. Chan Kim og Renée Mauborgne i 2004. Blue Ocean Strategy går kort sagt ud på at gøre forretningen unik ved at fokusere på kreativitet og nye strategier. Teorien har opnået stor popularitet blandt […]

Balanced Scorecard

Balanced Scorecard er et styringsværktøj som virksomheder og organisationer kan bruge til vurdere deres performance med. Værktøjet tager udgangspunkt i fire forskellige perspektiver, hvor den overordnede målsætning er at etablere en form for balance. Man antager, at en virksomhed har optimale vilkår for udvikling og vækst, når der er balance mellem alle fire områder. Derfor […]

Ansoffs Vækstmatrice

Ansoffs vækstmatrice er en analysemodel, som kan hjælpe virksomheder med at få et overblik over vækstmulighederne. Der er i alt fire måder at skabe vækst på – de tager udgangspunkt i kombinationer og muligheder mellem produkt og marked. Modellen benyttes ofte internt i virksomheder. Den inddrages også i undervisningen i afsætningsfaget på handelsskolen. Vi bringer […]

WordPress udvikling

WordPress er det oplagte valg, når du skal have lavet en ny hjemmeside. Det er det mest populære CMS i verden og er fortsat i rivende udvikling. Der findes tusindvis af temaer og plugins, som kan gøre dit site unikt. Vi arbejder med WordPress udvikling og kan skabe den ideelle hjemmeside fra bunden. Desuden sætter […]

Styrk præsentationer med power poses

Få superkræfter ved at bruge power poses inden vigtige møder og præsentationer. Som forretningsdrivende kan dit budskab nemmere komme ud hvis du virker selvsikker i din præsentation, det er her at power poses kommer ind i billedet. Boksere løber med armene oppe i vejret op til ringen når de skal kæmpe mod hinanden. Håndboldpigerne råber […]

Kom i form hos Fitness World!

Som forretningsejer er det vigtigt at præsentere sig selv på en positiv måde, du skal være et forbillede for dine medarbejdere. Din kropsholdning har meget at sige hvis du fx er til et møde med en kunde, sidder du og hænger fordi du har ondt i ryggen, du sidder måske ned hele dagen? Det går […]

Tre gode råd til at få bedre fragtpriser

Hvis du er afhængig af en hurtig og effektiv fragt i din virksomhed, har du med garanti lagt mærke til at det ofte kan være en tung omkostning på budgettet. Særligt hvis du handler med privatpersoner kan det ofte blive dyrt, idet der her er meget høje krav til både leveringstider, fragtpriser og service generelt. […]

De bedste hosting udbydere

Hvorfor få webhosting?   Hvis du ejer en virksomhed, er webhosting en nødvendighed - det er ikke længere en valgfri luksus. Vores altid tilsluttede web verden kræver, at virksomheder har en online hjemmeside. Som det mindste har et firma brug for en hjemmeside med en placering og åbningstider over firmaet.   Hvorfor? Fordi mund til [...]

Direct mails

Indholdsfortegnelse Hvad er direct mails?Start med en god emnelinjeHusk at lave en god preheaderHusk maksimalt ét primært budskabLav klare call-to-actions med tydelige links og knapperWhat’s in it for me?Tænk på 80/20 reglenLandingpage der er lavet til dit budskabDel tekster opSælg mere med storytellingSkriv personligtFortæl dine USP’erAnalysere dataGør det nemt at afmeldeOpret en tak for tilmeldings […]

Markedsføring appel

Tænk på de reklamer, der forbliver i dit hoved. Hvad gør dem så mindeværdige? Er det selve produktet, eller er det teknikkerne, der bruges til at producere annoncen? Markedsføring appeller er det overbevisende pres, der stimulerer en person til at købe et produkt eller en tjeneste ved at tale til den enkeltes behov, interesser eller […]

De 4 typer af brugere i innovation

Der findes fire typer af brugere, vi vil i dette blog opslag gennemgå de 4 forskellige typer af brugere som kan bruges når der skal udvikles et nyt produkt eller service. Du sidder måske nu og tænker, hvorfor er det vigtigt, det gennemgår vi nedenunder.   Indholdsfortegnelse Lead usershvad kendetegner lead users?:Eksperter Avancerede brugereBrugere  Lead users […]

Innovation

Indholdsfortegnelse DiffusionKanters definition af innovationSchumpeters definition af innovationBrugerdrevet innovationDivergent tænkning:Konvergent tænkning: Diffusion Diffusion betyder spredning af innovationer. Diffusion er den proces der gør at en innovation er kommunikeret gennem bestemte kommunikationskanaler over tid, eller mellem medlemmer af et social system. Kanters definition af innovation Kanters definition er at processen er med til at bringe nye […]

SMUK modellen

SMUK modellen hjælper virksomheder med at vælge og vurdere deres målgrupper gennem segmentering. I SMUK modellen vurderes de forskellige segmenter som udvælges gennem segmentering, for at se hvilke segmenter som er attraktive og brugbare for præcis deres virksomhed. SMUK modellen kaldes også for en SMOK model i enkelte afsætningsbøger i HHX og andre handelsskole uddannelsesbøger.  […]

PEST Analyse

PEST-analysen er et nyttigt værktøj til at forstå markedets vækst eller tilbagegang og om position, potentiale og retning for en virksomhed.   PEST er en forkortelse for politiske, økonomiske, sociale og teknologiske faktorer, der bruges til at vurdere markedet for en forretnings- eller organisationsenhed. Nogle gange udvides analysen til at omfatte juridiske og miljømæssige faktorer […]

TOWS analyse

TOWS analysen er et værktøj som bruges til at lave, sammenligne og vælge ens strategi. Der er ligheder mellem SWOT analysen og TOWS analysen selvom de ikke er ens! Mange bruger SWOT analysen i starten af planlægningsprocessen og TOWS analysen når man beslutter sig hvilke veje man skal gå. Styrker og svagheder er interne faktorer […]

SMART modellen

Indholdsfortegnelse Kort om SMART mål aka SMART modellen Smart mål: SpecifiktSMART mål – målbartSMART mål – Attraktivt SMART mål – realistiskSMART mål – TidsbestemtVigtigheden af SMART mål: Kort om SMART mål aka SMART modellen At have mål er en vigtig ting i vores liv, det skaber en form for motivation og bedre fokus mod at […]

Hey! You! See! So! Modellen

Hey! You! See! So! modellen er et hjælpemiddel som kan bruges til at fange dine modtagere af alt fra information til nye kunder, mest normalt er den nok brugt til nyheder, film og markedsførings elementer, men kan sagtens også bruge når du skal holde foredrag eller fremlægge for dine kolleger eller medstuderende.  Indholdsfortegnelse Hvem skal […]

Gantt-kort / Gantt Skema

Et Gantt kort er et simpelt værktøj som bruges til at planlægge, kontrollere og illustrere arbejdsopgaver på en visuel måde som er nem at forstå. Gantt-kort blev opfundet af Henry L. Gantt ( Født 1861-1919) Han var en stor fortaler af virksomhedernes sociale ansvar og anvende videnskabelige analyser for at forbedre effektiviteten i diverse industrier. […]

Sådan får du din partner med til parterapi

Parterapi er en frivillig mulighed, der har hjulpet mange par med at finde rytmen i forholdet. Ofte er det dog sådan, at det er den ene person der gerne vil starte, mens den anden skal overtales først. Hvis du overvejer parterapi, og du gerne vil have din partner med, så læs videre herunder – vi […]

Derfor har du brug for et professionelt portrætfoto

Et portrætfoto kan bruges til mange ting – både i privat og erhvervsmæssigt regi. Et professionelt foto kan sikre, at du giver et godt indtryk, når du ikke selv er til stede. For eksempel i enhver form for ansøgning, på de sociale medier, eller hvis du er erhvervsdrivende eller kunstner og du har brug for […]

Billig fotograf vs professionel fotograf

Indholdsfortegnelse Billig Fotograf Vs Professionel Fotograf: Hvad Skal Man Vælge?Hvorfor hyre en fotograf i det hele taget?Billig fotograf: Fordele og ulemperProfessionel fotograf: Fordele og ulemperDen perfekte løsning ligger i midtenKontakt os og hør hvad vi kan tilbyde Billig Fotograf Vs Professionel Fotograf: Hvad Skal Man Vælge? Hvis du har brug for at få taget billeder, […]

SEO i Odense

Leder du efter et godt og troværdigt bureau, der kan udføre SEO i Odense? Så er du landet det helt rette sted – vi er nemlig parate til at hjælpe med både intern og ekstern søgemaskineoptimering!   Du er velkommen til at kontakte os, hvis du søger et godt tilbud, der bliver tilrettelagt efter dit […]

Find et webbureau med SEO viden

Hvis du har brug for et webbureau, er det altid en god idé at finde et bureau, som har gode kompetencer inden for søgemaskineoptimering (SEO). Det er vigtigt at rangere godt i søgemaskinerne, for det er umiddelbart den bedste vej til flere besøgende. Og det kan et webbureau med SEO viden hjælpe med.   Selv […]

Book en professionel fotograf i Odense

De fleste moderne virksomheder har brug for billeder – både til produkter, egen hjemmeside og til marketing. Det gælder naturligvis også for virksomheder i Odense, og her er det oplagt at få hjælp fra en fotograf i Odense.   Hvis du vil lære mere om, hvad vi har at tilbyde, så benyt hovedmenuen og klik […]

3 grunde til at finde et lokalt webbureau

Der er efterhånden mange webbureauer i Danmark. De fleste af dem hjælper gerne kunder i hele landet, da internettet ikke rigtigt har nogle geografiske begrænsninger. Derfor kan der dog alligevel være nogle fordele ved at finde et lokalt webbureau. I hvert fald hvis du som lokal erhvervsdrivende ønsker at få det maksimale ud af din […]

Skab boligstemning med flot tapet

Tapet er et solidt valg til flere rum i boligen. Både stue, soveværelse, børneværelse og hjemmekontor kan udstyres med tapet på væggene. Det giver rigtig god mening, hvis du vil skabe en god stemning.   Det rette tapet kan nemlig have rigtig stor indflydelse på rummets udstråling. Gammelt og slidt tapet får hele boligen til […]

Sælg mere med produktfotografering

Produktfotografering kan være en god idé, hvis du har en webshop, eller hvis du har en fysisk forretning og skal lave reklame for dine produkter. Mange succesfulde danske forretninger holder til i Odense og omegn, og ved at hyre en fotograf i Odense til at klare produktfotograferingen, kan du potentielt skabe flere salg. tryk her […]

Nemme måder du kan forbedre din SEO

Hvad tænker du på, når du ser ordet "SEO"? Hvor fokuserer du al din energi, når du forsøger at forbedre SEO ranking af dit websted? De fleste fokuserer en stor del af deres tid på "søgeord" og ikke meget andet. Men hvis du har arbejdet flittigt med søgeordsoptimering, men stadig ikke får de ønskede resultater, [...]

SWOT analyse

Indholdsfortegnelse SWOT analyseStyrker, svagheder, muligheder og truslerMetoden kan skaleres efter behovUndgå fejl i SWOT analysenDen samlede analyse SWOT analyse   En SWOT analyse benyttes til at se på din virksomheds strategiske situation. Modellen er forholdsvis simpel, men den kræver dog at du har et særligt godt kendskab til din virksomhed og at du er i […]

Omverdensmodellen

Indholdsfortegnelse OmverdensmodellenDen afhængige omverdenDen uafhængige omverdenDen grafiske model gør analysen overskueligHvorfor er omverdensmodellen relevant? Omverdensmodellen   Omverdensmodellen er en populær analyseform, som virksomheder bruger til at se nærmere på deres udviklingspotentiale. Den tager udgangspunkt i omgivelserne, eller omverdenen – heraf navnet.   Udover virksomheden selv er der nemlig andre faktorer, der har indflydelse på udviklingen. […]

Outdoor reklame partner

Indholdsfortegnelse Møder og konferencerReklamer og salgKulturdage og eventsSådan skaffer du en storskærm Møder og konferencer   Flere virksomheder booker storskærme til møder og konferencer.   Til store fremlæggelser er det nemlig en rigtig god idé at have en storskærm, så alle kan se det, du gerne vil vise. Det er en super god måde at […]

Hvad er SEO

Indholdsfortegnelse SEO – SøgemaskineoptimeringKort og godt om SEOIntern søgemaskineoptimeringEkstern søgemaskineoptimering SEO – Søgemaskineoptimering   SEO er en af de mest væsentlige dele af online marketing. Potentialet er stort, for næsten alle danskere bruger Google-søgninger, når de leder efter noget. Ved at optimere din hjemmeside til Google og de andre søgemaskiner, er der større chance for, […]

Gratis billeder

Indholdsfortegnelse Gratis billeder1. Pexels2. Unsplash3. Pixabay4. FoodiesFeed5. Gratisography6. Freestocks.org7. MMT STockEt billede er værd mere end tusind ordBring følelser med ind i gratis billederAlle velkendte online mærker ved, at billeder er afgørende for salget Gratis billeder Husk at læse de regler som er på de enkelte sider, sidst vi kiggede var det tydeligt markeret hvilke […]

Værdikæde

Indholdsfortegnelse Hvad er en værdikæde?For at skære det ud i papUp-stream aktiviteter:Down-stream aktiviteter:Up-stream aktiviteterDown-stream aktiviteterPrimære aktiviteter i værdikæden Hvad er en værdikæde? En værdikæde er en avanceret model udviklet af Michael Porter, der bruges til at beskrive den proces, hvor virksomheder modtager råvarer, tilføjer værdi til råmaterialerne gennem forskellige processer for at skabe et færdigt […]

Leavitts model

Leavitts model   Leavitts model bruges når der skal gennemføres forandringer i virksomheden, det er afgørende at du skaber overblik over, hvordan forandringen vil påvirke virksomheden. Organisationsforskeren Harold J. Leavitt udviklede modellen i 1960’erne. Leavitts model er en af de vigtigste og mest brugte organisationsmodeller i hele verden. Du kan bruge modellen til at sikre, at […]

arbejdsmiljø

Med arbejdsmiljø tænker man på de påvirkninger, relationer og vilkår, som dine ansatte har på din arbejdsplads. De tekniske og sociale udviklinger af arbejdspladsen bidrager til din sikkerhed på kort sigt, og er afgørende for din fysiske og psykiske sundhed tilstand på længere sigt. Indholdsfortegnelse Hvorfor er arbejdsmiljø vigtigt?Hvem har ansvaret?ArbejdspladsvurderingIndretning af IT-arbejdspladserKRAV OG VEJLEDNINGER […]

Markedsføring

Indholdsfortegnelse Hvad er markedsføring?MærkevarerHandelsmærker – private labelsPræferencerFind dine USP’erFind din målgruppe Hvad er markedsføring? Vi alle sammen lader os påvirke af markedsføring, selvom de færreste er glade for at indrømme det. Du kender det med at du sidder der hjemme med med en tablet eller en tilbudsavis og leder efter en bestemt vare til en […]

Salgspsykologi

Maslows behovspyramide er en vigtig model når der tales salgspsykologi, i denne blog vil du lære om de grundlæggende ting som vi synes er vigtige at vide. Ved at kende til den grundlæggende salgspsykologi vil det gøre det nemmere for dig at sælge din vare og samtidig sikre at kunden bliver tilfreds med købet. Det […]

Købsadfærd

Nøglen til en succesfuld marketings kampagne ligger i at forstå kundens købsadfærd. At markedsføre sit produkt til et publikum, som du ikke rigtig forstår, vil ikke få dig langt. Den eneste måde at du vil nå ud og forbinde med en kunde er ved at forstå dine kunders købsadfærd og købemotiver. Hvorfor vælger kunderne at købe? […]

Hvorfor WordPress?

“Vi bruger WordPress som en fleksibel platform – det er et CMS som vi tilpasser til en masse behov.” – NASA”     Her ved Dansk Firmaprofil elsker vi at designe og bygge komplette hjemmesider til vores kunder. I de sidste par år har vi skabt næsten 50 hjemmesider for kunder. Vi har skabt de […]

Magento eller WordPress til webshop?

Der er altid forvirring, når du vælger en platform til at udvikle dit e-handelswebsted. Med udviklerens verden summende med forskellige berømte online platforme bliver det svært at vælge den rigtige platform til at måle din virksomhed online. Mens de fleste af disse platforme giver fordele, der kan hjælpe dig med at vokse online, er der […]

Tips til bedre Google Ads kampagner

Hver gang et mærke ønsker at nå nogle mål, vil det kræve en stor investering, som variere fra hårdt arbejde eller intelligens. Næsten alle mærker rundt om i verden går digitalt i dag, og for at kunne fange deres online-marked skal de investere, i det mindste en del af deres ressourcer i digital vækst. Og […]

tips til at blive bedre iværksætter

Vejen til at komme i gang er at holde op med at tale og begynde at gøre – Walt Disney. Tænk stort og oversvøm dit sind med positivitet for at opnå succes, mens du starter At drive en virksomhed er en læringskurve og er ikke for de svage. Du er nødt til at bestemme, hvad […]

Hvorfor er unikt logo så vigtigt?

Virksomhedsejere er ansvarlige for markedsføring og promoverer sin virksomhed for at øge bundlinjen og planlægge for fremtiden. Din virksomheds branding er en væsentlig bestanddel af dette. Dit brandbillede bliver brændt ind i dine kunders sind, forhåbentlig på en positiv måde. Når det kommer til branding i din virksomhed, er dit logo en vigtig del af […]